318 - Asgaard og Siddepladser
Anvendelse - Billedgalleri 


Ønsker beboerne at tjekke om der er en booking af Asgaard, kan det ses ved at være logget ind og se den aktuelle booking for dagen: https://herlev-marielund.probo.dk/member/facilities/booking/

Beboerne kan booke foreningens multihus Asgaard til EGNE PRIVATE formål - fester og sammenkomster - hvor bestiller SELV deltager hele tiden - IKKE til professionelt brug.

Det vil sige, at hvis man for eksempel er pædagog, lærer eller andet, som har med børn at gøre, så er det ikke meningen, at man tager sin børnehave, skoleklasse eller lignende med på alm. udflugt til vores område. Det er området ikke gearet til.

Det er heller ikke meningen, at man booker til ens barns børnehave eller skoleklasse, hvis man ikke SELV er til stede og kan tage ansvar for anvendelsen og oprydning. Det er altså kun til arrangementer, som har base i ens eget hjem. 

Samtidig skal det påpeges, at det kun er Asgaard man booker, ikke hele fællesområdet, der skal stadig være mulighed for at medlemmernes børn kan bruge legeredskaberne. 

Booking foretages via hjemmesiden med dag og tidsrum samt formål - efter Log ind - se mere nedenfor. 

Flere medlemmer har gennem årene brugt græsarealet til privat aktivitet - primært til spisning og børnefødselsdage - i eget større festtelt, i mangel af et fælleshus. Fra 2014 er der mulighed for at anvende vores multihus Asgaard, evt. forlænget med eget festtelt.


PRAKTISKE ANVISNINGER

Fællesoverdækningen ASGAARD er beliggende på Engskolevej 14L.
Bygningen er en overdækning med lævæg mod vest.

SIDDEPLADSER til 6-8 voksne ved hvert af foreningens 4 (næsten) ens Bord-Bænkesæt - samt et højere sæt ved sandkassen, som også kan flyttes til Asgaard og tilbage igen. 

ANSVAR for OPRYDNING og RENHOLDELSE
Oprydning er selvfølgelig medlems eget ansvar – og plejer heldigvis ikke at være et problem. Foretages senest dagen efter og de 4 træbord-bænke sættes på plads.

ANSVAR for AFFALD, der skal tages med til EGEN affaldssorterings-beholdere. SKRALDESTATIVET er praktiske til opsamling/ sortering af affald i opsatte egne poser, mens Asgaard bruges af bestiller. Stativerne tømmes IKKE af kommunen, så affaldsposerne SKAL tages med til EGEN sorterings-beholder efter aktiviteten og stativerne sættes ind i skuret/bag ved skuret efter brug.

Foreningens Grill* kan lånes på eget ansvar, ved brug stilles den udenfor Asgaard – placeret så børnene ikke løber ind i dem.

Grillen stilles først på plads i skuret, når den er HELT kold (dagen efter?)


BÅL - foretages kun i bålfadet:
Bål  SKAL foregå i bålfadet for at undgå brandfare og brændhul i græsset (der før har været ca. 1 år om at vokse til igen). 

En voksen SKAL have ansvar for bålets optænding, afbrænding og slukning - for at undgå af nogen - hverken 2- eller 4-benede - kommer til skade. Når asken er HELT KOLD (1-2 dage efter) skovles asken i en pose og lukkes forsvarligt - og lægges i egen dagrenovation - Tak :-) .

BÅLFADET er stort og special-udført til foreningen i 2008. Det bør holdes tomt, når det ikke bruges. Hvis der altid er aske og materiale i bålfadet, holder det på fugten og bålfadet ruster igennem :-( .


FLAG til flagstangen for markering af egne mærkedage mv.
Flag og Flagregler er placeret i plastkasse i skuret* ved Asgaard.
Menu 316 Flag og fælles redskaber


*G/F NØGLE til skuret lånes af et bestyrelsesmedlem - primært Formanden - og afleveres samme sted efter brug.


HENSYN TIL DE OMKRINGBOENDE og BRUGERNE AF LEGEPLADSEN

Husstanden, der har Booket skal selv være tilstede hele tiden.
Anvendelsen er på eget ansvar
og skal foregå under hensyn til foreningens - herunder børnenes leg og de øvrige medlemmers - normale brug af legepladsen samt de omkringboende i husene ved fællesarealet. 

Skriftlig ADVIS/ varsel inden brug til de omkringboende huse ved fællesarealet er normal hensyntagen – især ved anvendelse om aftenen med festlarm. Advisering foretages af medlem selv - minimum til fællesarealets omkringboende, eller til alle via ProBo-mailsystemet. 


Asgaards Agenda for faste aktiviteter:


RESERVERING AF ASGAARD foretages så tidligt, som muligt, via lukket Medlems-web, log ind og klik på BOOKING:  https://herlev-marielund.probo.dk/member/facilities/booking/
Vælg Reservering af Asgaard, Vælg dato, Vælg tider og tryk Book.

Book ønsket tidspunkt, hver for sig:
08-11  3 timer Morgen-Formiddag
11-14   3 timer Frokost
14-17  3 timer Eftermiddag
17-20  3 timer Aften 
20-23 3 timer Aften-Midnat

Har man brug for længere tid på den valgte dag, SKAL man booke for hver nødvendig periode.

Bookingen bliver godkendt (via svarmail).

Venlig hilsen Bestyrelsen og Web-redaktør / Susan E-36